AUSZTRIA, DACHSTEIN          2015. július

Rövid, de csodálatos kirándulásban volt részünk. A 40 fokos nyári hőségből felugrottunk egy napra a Dachstein havas, hideg és ragyogó világába.

Dachstein havas hegye Dachstein  (fotók)  2015.07.22.

Káprázatos élményben volt részünk, amikor felmentünk a Dachstein 2700 méter magas régiójába, ahol még a forró nyár idején is ragyogott a rengeteg hó.
A déli oldalon, a Schladming-Dachstein régióban található Stájerország legnépszerűbb kiránduló célpontja, a Dachstein-gleccser. A Ramsau am Dachstein településről induló Dachstein Gletscherbahn kabinos felvonóval érjük el a gleccser síterepet, valamint itt található a Sky Walk kilátó, a Jégpalota és az új függőhíd.   A Dachstein weboldala Itt foglalhatunk időpontot a felvonóra.
Fent egy rövid túrával átmentünk a havon a 2740 m magasan lévő Seethalerhütte / Dahsteinwarte menedékházhoz. Oda: 2 km, 70 m szint az útvonal

Térkép a csúcsokkal    Szintén a csúcsokkal     a felvonó 2015-ös árai    Dachstein-gleccserről

Dachstein függőhíd és jégpalota - Dachstein Eispalast  (fotók)  2015.07.22.

A jégpalota bejárata a felvonóállomástól három perc sétára található a 2013. júliusában elkészült, Ausztria legmagasabban fekvő, függőhídján keresztül!
A barlangba belépve a gleccser belsejében sétálhatunk. A bejáratnál egy jégből készült vendégkönyv fogadja a látogatókat. A Jégpalota belsejében különböző termeken haladunk végig, az egyes termek különböző témák köré épülnek fel és a jobb látvány kedvéért a szobrok különleges, színes megvilágítást is kaptak. A különleges jégfigurák a "Trónterem", a "Kristálytemplom" és a hatalmas jégkristályok nagy hatást gyakorolnak a szemlélődőre.

a jégbarlang térképe     a 2015-ös belépők     hetedhetorszag.hu - jégpalotáról

Filzmoos Filzmoos a szállásunk  (fotók)  2015.07.21-23.

Filzmoos, az egyik legszebb hegyi falú Ausztriában. Csendes, nyugis kis hely pazar kilátással a Dachstein déli oldalára.
Szállásunk erkélyéről, a Landhause panzióból, remek kilátás nyílt a hegyre és az előttünk elterülő kis telepulésre. A panzió, tiszta, családias kedves háziasszonnyal és finom reggelivel.
Járt hozzá a sport kártya, amivel kedvezményesen vehetők igénybe a környékbeli szolgáltatások, így a Dahstein felvonó is.

Landhause panzió honlapja     Filzmoos térképe     Google térképen
Semmering-hágó  (fotók)  2015.07.21.

Oda útban az autópályát elhagyva, felmentünk a 985 méter magasan lévő Semmering hágóba. Pihenésként, a Magic Mountain Xpress kabinos felvonójával feljutottunk az 1340 m magasan levő felső régióba. A hegyen sétáltunk egy kicsit és felmentünk a milleniumi kilátóba. A Zauberg legmagasabb pontjaként egyedülálló kilátást nyújt a Semmering-Rax-Schneeberg területre egészen a Bécsi-medencéig. Lefele jövet a Liechtensteinhaus teraszán Ausztria kedvelt szénsavas italával, az Almdudlerrel oltottuk szomjunkat. Majd irány Filzmoos a szállásunk.

Zauberberg Semmering -hetedhetorszag.hu     Semmering - Wikipédia
Hallstatt  (fotók)  2015.07.23.

Hallstatt a sóváros a "A világ kulturális és természeti örökség" díjasa
Hazafele a Hallstatti-tó partján lévő kicsi városkát néztük meg. Ismét egy kilátóval kezdtük, ahová a Hallstatt fölött Salzbergre, siklóval lehet felmenni. Ott fent található a sóbánya és a Hallstatt fölött, 350 méterrel magasodó kilátóhíd. Innen lenézve egy aprócska, minden helyet kihasználó kisváros és hegyek által ölelt tó látványa terül elénk. Miután kigyönyörködtük magunkat, érdemes besétálni a városba. Hangulatos, turistáktól nyüzsgő, autómentes szép városka fogad bennünket. A helyszűkével küzdő kisváros különös és egyben bizarr nevezetessége a templom kertjében található teraszos temető, melyben a halottak maradványait 10 évente kiássák. További részleteket a lenti linkeken lehet olvasni.

Hallstatt - hetedhetorszag.hu      Hallstatt - Wikipédia

Külföldi utjainkról készült albumok:        Románia - Brassói Barangolások - 2016

Lengyelországi csavargások - 2016

Alacsony Tátra - Gyömbér - 2013

Montenegró  - 2012

Ausztria - Medve-szurdok  - 2012

A honlapot és a fotókat Szabó Zsuzsa készítette.          Szabó Zsuzsa további túrafotói       Farkas Nóra grafikái        Medve lap